Thursday, August 26, 2010

start counting...1...2...3...4....5.......................

hmmm... kire apa ye... kire nk raya ke? hehe.... ooo tidak2.... kire hari berpuasa, itu mungkin juga,.... jeng2... kire apa ek... kite dah stgh buln berpuasa... alhamdulillah dlm keadaan yg sarat ni.. saya masih lg diberikan kekuatan oleh Allah utk berpuasa... syukur ya Allah....

apa yg saya hitungkan ye.... tentulah menanti dengan sabar nye kehadiran si comel yg kat dalam perut ni... hehhee.... due nye insyaAllah 8 sept... baba nye pun dah balik sini semalam... jd ummi mmg mendoakan agar bb ni kuar la ontime... hehe... x pun delay sampai pagi raya ke... leh raya kat sepital sesama.... apa2 pun harap semuanye berjalan lancar... Ya Allah aku bermohon kepadaMU agar dipermudahkan kelahiran ni nnati... doakan saya ye kwn2....


pengalaman berpuasa sebagai ibu mengandung ni xdelah berbeza sgt ngan berpuasa solo dulu... mungkin bezanye masa sahur kena mkn lebih skit la... minum susu... dulu kalu x pregnant x sahur pun ok je lg.... kalu sahur dpt mkn nasi tu dah kire bgs giler la... tp skrg ni kena mkn nasi, minum susu n makn kurma... selawat byk2 supaya diberikan kekuatan sepanjang hari...

cuma masa first day puasa tu... saya cm berdebar2 juga coz x penah try utk pose sepanjang pregnant sebab dah abis ganti kan... hhe... so first day tu sahur byk jgak lah.. alhamdulillah sume ok... sampai ptg sy sihat... tu yg dpt di teruskan hingga ke hari ini... mudah mudahan... tp yg saya notice la kan.. bila nk dekat buka tu mmg agak lembik jugak la badan ni... huhu... so time2 cmtu mmg kena dok diam je... jgn aktif sgt... nnt menggigil2 plak....

oklah... jumpa lg.... selamat berpuasa semua.....

1 comment:

Suliana said...

wah.. dah berubah wajah nampaknya blog ko ni.. cantik.. baru panjang skit tulis nye.. hehe.

slmt berpuasa pid. tenangkan hati &selalu fikir positif, insy-Allah tak sakit seperti yg orang cerita tuh.. aku pun dah lupa camana sakit nak beranak tu.. hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails