Tuesday, December 29, 2009

holiday..

holiday mood masih terasa... oleh sebab tu jugak saya masih bersenang2 dan tidak memulakan sebarang kerja lagi.. hehhee... malas namanya tu.. utk entry kali ni saya nk citer pasal holiday trip saya ke Kota Kinabalu ari tu.. tujuan utama kitorg ke KK ari tu adalah utk attend wedding kwn hubby saya.. dan skrg merangkap kwn saya jugak la kan.. Diana namanya.. dia ni saudara baru.. harap Diana dapat jadi isteri yg solehah.. semoga perkahwinan diorg dirahmati dan kekal bahagia dunia akhirat..

saya bertolak ke KK ari jumaat bersamaan dgn 1 muharam 1431H.. bertolak dr marudi-miri-kk.. sampai je kat miri, masa nak check in tu br tahu yg flight retimed.. sepatutnye fligth kitorg pukul 5 ptg dah retimed ke pukul 7mlm.. sabo je lah.. leh pulak bdk kaunter tu tanya, 'cik x tahu ke flight retimed?' hmm.. dlm hati aku n hubby, kalu tahu xdelah kitorg check in awal cmni.. huh... after check in tu.. nasib baik ada kwn cik hubby nk bw kitorg g mkn.. mmg perut lapo masa tu.. sedap nye dpt mkn..

seperti yg telah dijadualkan, kitorg pun terbang ke KK kul 7 mlm tu.. sampai KK dlm kul 8 lbh skit.. ada kwn cik hubby jugak yg amik.. (utk pengetahuan semua, cik hubby ni mmg ramai kwn.. dia ni peramah, baik hati.. .. puji laki sendiri... ) kwn cik hubby ni jugak yg akan bw kitorg g umah or kwin esoknye.. nama nye Izam.. mlm tu Izam anta kitorg g hotel... Iaitu CITITEL EXPRESS.. hotel baru ni.. rate nmpk cm murah.. sebab rm110/nite.. sekali tu bilik nye amat la comel.. cuti2 sekolah mcm ni mmg susah skit nk dpt hotel.. fully book kan.. huhu.. kire ok la dr xde..

esoknye kitorg gerak dr KK ke Kuala Penyu (umah org kawin tu lah).. lebh kurg dlm kul 9 pagi.. kitorg g berempat, saya n hubby, izam dan wifenye, kak sri.. amik masa 2 jam jugak nk sampai Kuala Penyu tu.. sampai2 je kitorg pun mkn.. tg la pengantin tukar2 baju, potong kek, amik gmbr ngan pengantin.. cik hubby saya cm photographer bertauliah pulak.. byk jugak gmbr yg dia amik.. kalah official photographer.. hehe.. dekat 2 jam kitorg dok situ.. dekat kul 1, kitorg pun balik.. otw balik KK perut cm dah lapo balik.. hehe.. so singgah la Centerpoint makan mee kari.. leh tahan la mee kariny. tp ianya telah memebri kesan terhadap perut kitorg mlm tu... hehe...

esoknye kitorg plan nk g pulau manukan pulak.. so afetr breakfast kitorg g la ke jesselton point.. nk beli tiket naik bot ke manukan.. dalm kul 12 lbh kitor gerak ke manukan.. org punya la ramai... ye lah cuti sekolah n hujung tahun.. bkn setakat cuti sekolah kat malaysia.. org kat negra lain pun sibuk nk dtg tgk negara kite ni masa hujugn tahun ni la.. sebab byk cuti hujugn2 tahun ni.. sy n kak sri xdelah berenang2.. kitorg duduk2 je menikmati pemandanagn.. sy x bw bj yg sesuai utk merndam kan diri ke dalam air tu.. cik hubby n izam n ada(kwn cik hubby yg keje atc kat kk) je yg berenang2 melihat keindahan ciptaan Allah di dlm air tu.. lebh kurg kul 3 kitog pun balik la ke jesselton poitn balik...

next day.. dah nk balik Kuching pulak.. cik hubby nk temankan saya kat kuchign pulak.. kot2 la dpt surat pindah.. hmm.. hampeh.. xde nye... mcm2 betul la saya ni.. at last cik hubby pun balik ke tempat hari Sabtu.. 26 Dec..tinggal la saya keseorangan....

ni saya letak gmbr2 kitog berjalan tu ye... mmg best jalan2 cmtu... tp masa nye x ckp.. lain kali leh plan g tempat lain pulak...




saya n hubby


kami n pengantin



ada yg comel, cik hubby ku yg tomey n izam

 

saya n kak sri...




jesselton point

sebenarnye byk gmbr nak upload.. tp kelajuan broadband ku x mengizinkan.. huhu... anyway.. thanx to my beloved hubby sebab bwk jalan2... xdelah bosan sgt cuti ni...


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails