Thursday, December 31, 2009

2010...

a few hours lgi dah nak masuk tahun baru... 2010... 2009 ni byk ajar saya mcm2 benda.. gembira, sedih, tolak ansur, mcm2 la... x terkata... yg penting semua tu mengajar saya tentang hidup.. menjadi lebih matang hadapi hidup.... huhuhu...

saya masih disini.. di bumi kenyalang ni... yg paling sedih.. saya sorg2 sekrg ni... suami tercinta jauh di marudi.. housemate dah pindah perak, kwn2 yg lain ada yg pindah ada yg masih bercuti... jd keseorangan la menyambut tahun baru ni... (mcm la kalu ada kwn2 tu sy ni buat party ke apa ke... hihi)


sepatutnye saya dah pindah dah masa ni,.. tp tulah kite manusia hanya merancang tp Allah yg menentukan.... mmg kalu ikutkan hati awl2 dulu marah, sedih.. tension nagn apa yg jadi.. sampai nangis2 lah.. tp nangis pun bukan leh jadi apa.. betul x? jd drpd nangis baik kite cuba usaha sesuatu dan cuba teriam keadaan tu... sebab kite marahkan org lain sebab pentingkan diri sendiri ... x nak suit ngan keadaan... tp kite pun kdg2 cmtu gak.. marah bila perkara yg kite dah plan bgs tu xjd.. lbh marah klau benda tu x jd disebabkan org lain.. tp sume tu x leh ubah apa2 kalu dah ditentukan oleh Allah... huhu... jd di hujugn tahun ni saya belaja utk menerima kenyataan.... sebab semua yg berlaku mesti ada hikamhnya.... sabar itu manis...

sempena tahun baru hijrah 1431H yg lepas serta tahun 2010 esok, saya berazam utk merealisasikan azam saya... azam tu xde yg pelik pun.. azam yg sama mcm tahun2 sebelum2 ni.... iaitu:

1. menjadi muslimah yg lbh baik merangkumi menjadi isteri dan anak yg solehah.. semoga dpt mempertingkatkan ibadah saya...

2. berusaha utk mendapatkan zuriat... chaiyo..chaiyo..

3. berusaha utk mengurangkan hutang dgn mengurangkan penggunaan card credit.. sebab nye kalu boleh nk kumpul harta pulak pasni... ni asyik byr hutang jek.. kalu beli umah.. best jugak.. beli abg honda ke... heheh

4. meningkatkan diri dlm kerjaya saya.. saya nk smbg belaja tahun ni... semoga tercapai.. sebenarnye saya nk ajak cik abg pun smbg belaja.. tp kalu paksa2 nanti.. x ikhlas.. susah pulak kan.. hihih

5. meningkatkan cara pengajaran saya.. more english in class.. mudah2an berjaya...

nmpk mcm sumenye nak ditingkatkan... hehe.. hopefully sy berjaya.. actually azam ni lebh kurg sama every year... bkn nk kata azam tahun lepas x berjaya.. berjaya jugak.. tp nk lbh berjaya.. kite x leh berpaus hati je kan.. mesti la selalu nk tingkatkan diri agar jd lebh baik even org kata kite dah baik n bgs... betul x? tp ada jugak org yg berazam benda2 yg canggih2 pastu azam tu dilupakan pada pg 1 januari pada tahun baru tersebut.. mcm mana tu.. adakah ianya satu angan2 mat jenin atau fairytale story utk diri sendiri berada di alam fantasi... hmmm.. hope fully sy x lupakan azam sy tu.. selalu nya x lupa.. sebab bendanye almost the same every year.. ianya akan beruabh iktu keadaan diri ketika itu la... kena iktu keadaan kan...

okalh semua... selamat tahun baru 2010... semoga 2010 ni memberi kebahagiaan dan kegembiraan buat kita semua terutama buat diri saya n keluarga...

adios...

2 comments:

sinomosa said...

Selamat Tahun Baru Pied
Smg segala keazaman & kemahuan menjadi realiti berkat usaha & keberkatan dari Allah. I/Allah ;-)

~ujicham~ said...

aha.. pid rupanya.. sabarlah.. ada hikmah yg kita tak tau lg.. mudah2an sukses ye azam tahun ni.. tahun depan jgn copy paste lg :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails