Saturday, January 3, 2009

hari ini.....

hmmm... today i'm in the office... doing what??? restructured all things... including my PC, notes, files everything... new spirit.. kunun2 je.... hahha... actually everything is messy and jumble up together... penign nengok nye... hehe.. jd kemas2 la apa patut.. sekarang ni dah siap kemas dah.. itu yg leh yg tulis2 blog ni...

di sini saya nk meluahkan sesuatu... iaitu... PENIPUAN... kenapa org boleh menipu??? cuba kite fikirkan, bukan senang sebenarnye nk menipu kan.. ken apk cerita yg sesuai.. yg dilakonkan oleh kite sorg2 je... kan susah tu... kalu terkantoi, kena pulak pusing cerita lain... asyik kena pk cerita baru je.... susah kan hidup mcm tu.. sebab tu oprg kat hidup kalu menipu x selamat..

sy baru2 ni boleh dikategorikan telah ditipulah org seseorg yg sy baru kenal... sy mengenali dia dr seseorg yg sy kenal.. pening ayat ni... senang citer kwn sy dah kenal lama ngan xx ni, so kwn sy kenalkan sy dgn dia.. sy x salahkan kwn sy tu pun, kerana dia pun telah ditipu oleh xx ni... so kire mmg xx ni tak bagus la kan...

tp oleh kerana Allh tu masih melindungi dan menyayangi kami, kami kahirnye dgn sendiri nye dpt berfikir yg kami ni hampir ditipu... bkn tipu biasa2, tipu duit tau... huhuh... walau pun kami dah menyrahkan sedikit duit kepada dia.. tp kire selamat jugak lah lagi, duit kami yg berpuluh2 ribu belum sempat ditipu... sebabnye Allah bg akal fikiran pada kite utk berfikir kan... ntah mcm mana kami dpt berfikir secara logik nye yg dia tu cuba menipu... fuuhhh... geram betul rasanye... tp kire ok lah jugak.. xdela rugi sgt kan.. cub aadalah terperangkap dlm situasi yg kurg enak.. itu je... tp saya berharap, sy dan suami serta ken saya tu dpt mengahdapi cabaran ni.. dugaan yg Allah beri bersebab kan.. doakan kami...

pastu nk citer lagi, sekrg ni sy dlm proses berubah diri, dlm sume benda lah.. cewah... hope berjaya lah... tp mmg lah kan.. nk berubah tu punyalah susah. liat betul.. sebab tu lah RAsullulah pernah berkata kalu buat sesuatu yg baru, lakukan nye dlm 21 hari, insyaAllah kiet dpt kekalkan perubahan itu...

moga2 saya berjaya. sy juga doakan mereka2 yg ingin berubah itu dpt berubah dan mncapai azamnye dgn jayanya... termasuklah sy/... hehehe

sekian...

2 comments:

namida said...

salam fid
tekejut akak pasal mingo2 tu..taksngka manusia kepala itam tu kan, tipu orang sesuka hati..akak lom tau cite sgt,tak smpat smbang lama dgn nazrul..sabar yer...

budak said...

hmmm.. nak wat cmne akak... org kan... rambut sama itam, hati lain2.. tgk luaran cm ok je.. tp rupanye dalaman nye.. masyaallah... huhu... saba je lah.. nanti kite citer panjang ye..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails